Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me

czwartek, 19 listopada 2015

Tort urodzinowy - wykonanie krok po kroku :)

Tort składał się z następujących elementów :


Biszkopt rzucany

Masa milkyway

Dżem ananasowy

Ganache z białej czekolady

Dekoracje z masy cukrowej wykonane samemu :)






Przepis na biszkopt rzucany :)


Składniki :

Mleko

5 jaj

1 szklanka mąki pszennej

3/4 szklanki cukru drobnego do wypieków


Oddzielamy białka od żółtek (ważne aby były one w temperaturze pokojowej). Białka ubijamy pod koniec dodając powoli cukier. Następnie dodajemy po jednym żółtku nadal ubijając.  Masa ma być kremowa.  Do masy delikatnie dodajemy przesianą mąkę tak aby nie opadła. Ja mieszam szpatułką ale niektórzy miksują na wolnych obrotach. Przekładamy masę do formy i pieczemy w 180 stopniach około 30 minut do tzw. suchego patyczka. Ja piekłam w tortownicy 26cm jedynie dno wyłożyłam papierem do pieczenia, ścianek nie smarowałam niczym.


Masa milkyway :)


500 ml śmietany 30%

4 batoniki milky way


Śmietanę podgrzewamy w garnuszku uważając aby jej nie zagotować. Dodajemy do niej drobno pokrojone batoniki i mieszamy aż całkowicie się rozpuszczą. Przestudzoną masę wstawiamy do lodówki na 12h. Następnie ubijamy jak bitą śmietanę.


Ganache z białej czekolady :)


210gr białej czekolady

100 ml śmietany 30%

Podgrzawamy  śmietanę nad kapiela wodna, zdejmujemy miskę znad kąpieli i dorzucamy rozdrobniona czekolade. Po jakis 30 sekundach raz na jakis czas wstrzasamy miską,  nastepnie jak juz czekolada sie nie rozpuszcza sama zaczynamy delikatnie mieszac łopatka. Ganache przygotowywalam już po przelożeniu tortu w czasie gdy ten się chłodził w lodówce.


Biszkopt dzielimy na 3 części,  lekko nasączamy (u mnie woda z cytryną i limonką), smarujemy dżemem, przekładamy masą milkyway, dajemy kolejną warstwę biszkoptu, nasączamy,  przekladany i przykrywamy wierzchnim blatem biszkoptowym. Całość polewamy czekoladowym ganache i dekorujemy.


Dekoracje wykonałam z masy cukrowej i ciemnej czekolady opiszę co i jak następnym razem; )



Pozdrawiam i życzę smacznego!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz